Romana Kos: Noč ni za spanje - ali pač?

Romana Kos: Noč ni za spanje - ali pač?
Romy

Saj poznate tisti občutek, ko po napornem dnevu, polnem obveznosti, komaj čakate, da padete v posteljo, a imate naenkrat kot sova in spanca ni od nikjer. Ali pa vam celo uspe zaspati, nato pa se prebudite z občutkom, da je že jutro, ob pogledu na uro pa ugotovite, da ste šele nekje sredi noči in je do jutra še tako zelo daleč. Obrnete se v postelji in zaspite dalje. Kaj pa če ni tako in so vse minute neskončno dolge kot ure?

Nasvetov, kako premagati nespečnost kar mrgoli, oglasov za čudežne pripomočke in preparate najdemo povsod, a smo vseeno naveličani štetja ovac v vseh ogradah in pašnikih, kar se jih spomnimo. Kako neprecenljivo je spanje, se zavemo šele zjutraj, ko nas budilka neusmiljeno opozori na to, da je pred nami nov dan, ko nas nihče ne bo spraševal, če zmoremo, nam pa roji po glavi samo to, kako bi nekam legli in zaspali. Še huje postane, ko skoraj praviloma začnemo razmišljati o vsem mogočem, največkrat o najtežjih bremenih, ki jih nosimo v svoji podzavesti čez dan in naenkrat se nam vse zdi še ničkolikokrat težje, kot dejansko je. Nemogoče se nam zdi, da bi rešili tisto nemogočo situacijo v službi, ne vidimo nobene možnosti, da bi dobili kredit ali poravnali obstoječega, v mislih delamo samogovore, kako bomo nekomu končno povedali, kar mu gre...in tako minevajo moči v brezplodnem trudu prespati tisti čas, namenjen regeneraciji našega fizičnega in psihičnega stanja. Nespečnost lahko nastane tudi kot posledica stresa, hormonskih sprememb in če se pojavlja le sem in tja, še ni vzroka za skrb. Težje pa je, ko nam postane način preživljanja noči.

Načini, ki so za nekoga zelo učinkoviti, pri drugem sploh ne delujejo, zato je najprej pomembno, da najdemo tistega, ki ustreza nam. Če nekomu koristi štetje ovac, drugega to še bolj prebudi. Štetje dihov po metodi 4-7-8 nekoga zaziblje v spanec še preden pride do druge ponovitve, nekdo drug se spet tako vživi v štetje, da tako vdihuje do ranega jutra. A vredno je vsaj poizkusiti. Predvsem poskrbimo za to, da se do večera sprostimo in ne gremo v posteljo polni adrenalina. Fizična utrujenost zagotovo ne omogoči kvalitetnega spanca. Težki večerni treningi nas sicer fizično utrudijo, dvignejo pa nam tudi nivo stresnega hormona kortizola, zaradi česar je naše telo v stanju »pripravljeni, pozor, zdaj!«. Zdravila za spanje naj ne postanejo navada, saj imajo veliko stranskih učinkov, povzročajo odvisnost in začaran krog se nadaljuje. Priprava na mirno spanje naj se začne že veliko prej, kot je sam odhod v posteljo. Proti večeru umirimo svoje telo. Preberimo si zanimivo knjigo, pripravimo si sproščujočo kopel z grobo soljo in najljubšimi eteričnimi olji, spijmo pomirjevalne čaje, kot je kamilica, melisa. Nikakor ne pijemo kave in velikih količin alkohola v popoldanskem času. K zmagoviti kombinaciji pa vsekakor pripomore tudi meditacija in nekaj čudovitih jogijskih položajev. Joga Nidra nam sicer nadomesti nekaj ur spanja, a je raje ne izvajajmo tik pred večerom, razen če nadaljujemo direktno v postelji s spanjem do jutra.

Jogijske položaje, o katerih govorim, lahko izvajamo tudi, ko smo že v postelji. Pripravimo si tršo blazino, nekaj manjših blazin ali dekic, lahko brisač, da bi bomo lahko podložili telo. Za začetek lahko naredimo nekaj lažjih asan, kot je na primer »mačka«: pokleknemo, se upremo na iztegnjene roke in ob vdihu upognemo hrbtenico, pogledamo navzgor, ob izdihu pa čimbolj usločimo hrbtenico in pogledamo navznoter, prosti prsim. Vajo izvajamo res počasi in poskrbimo, da je izdih dolg, sproščujoč, lahko tudi glasen, da začutimo olajšanje. Seveda v svoj izdih pospremimo tudi vse misli, ki se morebiti pojavijo.

Romana Kos: Noč ni za spanje - ali pač?

Položaj otroka

Poza, ki bo obrnila vaše čute navznoter, sprostila vaše telo in mišice ter poskrbela, da bodo napetosti dneva za vami počasi izzvenele. Ostanemo na kolenih, mednje damo blazino in jo objamemo s koleni in stegni, palca na nogah se stikata, medtem ko sedemo na pete. Počasi se nagnemo in položimo zgornji del trupa na blazino, glavo obrnemo na poljubno stran in jo čez nekaj časa obrnemo še v drugo. Če je blazina prenizko, nanjo dodamo še kako odejo ali brisačo, ki jo zložimo v velikosti blazine. Oči so nežno zaprte. Roke počivajo ob blazini. Vmes mirno dihamo, v svojem ritmu ter počasi spuščamo pozornost.

Stranski podprti položaj

Iz prej opisanega položaja se obrnemo na bok. Blazino položimo za hrbet, kar nam bo dalo občutek varnosti in podpore. Noge so pokrčene pred telesom, proti prsim, med stegna in kolena damo odejo, zloženo na tretjine, da se noge ne stikajo, stopala so vzporedno eno z drugim. Glava leži na blazini. Drugo odejco ali blazinico vzamemo med roke, pritisnemo k prsim, da nam podpira zgornjo roko in daje občutek varnosti in topline, kot medvedek otroku. Priporočeno je ležanje na desnem boku, kar je povezano s pretokom skozi levo nosnico, aktivacijo desne možganske polovice, ki nam pomaga pri sproščanju in občutku varnosti.

Slap

Če nimamo proste stene, lahko uporabimo tudi stol ali kavč. K vznožju stene ali stola položimo zloženo dekco, po strani sedemo nanjo tik ob steno in dvignemo stegnjene noge ob steno ali jih položimo na stol. Pod glavo imamo blazino, na trebuh pa damo manjšo blazinico ali se pokrijemo z odejo, vse z namenom, da nam je toplo in prijetno. Roke so ob telesu, ramena na tleh. Spodnji del hrbta ima tako najboljšo podporo in občuti razbremenitev. Pozornost preusmerimo na dih, roke lahko položimo tudi na trebuh, da začutimo pot svojega diha. Ko dihamo skozi nos, potegnemo zrak v trebuh in občutimo dvigovanje trebuha ob vdihu in spuščanje ob izdihu. Poza je še posebej primerna, ko je za nami dolg dan, noge utrujene zaradi hoje ali predolgega stanja, pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka in sprosti napetosti v glavi.

Tudi če naredimo samo enega od predlaganih položajev, smo naredili ogromno. Ovčke pa pustimo tam na pašniku ter si zaželimo mirno noč.

Namaste,

Vaša Romy

www.avalonromy.com
www.MyChi.si
avalonromy@gmail.com
Tel: 00 386 41 636 648

Romy

Skupinske vadbe sprostitvene joge z Romy

Ne bomo delali stoje na glavi ali se trudili stlačiti nogo za vrat, ker Sprostitvena joga je nekaj povsem drugega. Vsebuje sicer tudi elemente klasične, vsem poznane joge, kjer lahko z našim telesom počnemo marsikaj, pa vendar je tako drugačna. Namenjena je prav vsem, tako starejšim, slabše ali težko gibljivim ljudem, ljudem z okvarami hrbtenice, avtoimunimi boleznimi, kot tudi širši, aktivni populaciji, ki se srečujejo z vsakdanjimi izzivi in stresom, težko najdejo čas zase, a si želijo svoje oaze miru, da se sprostijo, umirijo in dajo svojemu telesu največ, kar lahko.

Prvi obisk je brezplačen.
Vsak torek od 7.00 do 8.00 ure zjutraj
Vsak četrtek od 18.00 do 19.30 ure zvečer

 

Za več informacij in kontakt:
Romana Kos - Romy
041 636 648
avalonromy@gmail.com

Več si preberite: www.mychi.si/sprostitvena-joga