Romana Kos: Mala šola meditacije, 2. del

Romana Kos: Mala šola meditacije, 2. del
Romy

Prejšnji mesec smo začeli spoznavati osnove meditacije, kar je vsekakor dih. Vse se začne in konča z našim dihanjem. V dihu je življenje, v dihu je smisel našega obstoja in prav dih je tisti, ki poskrbi za popolno sprostitev našega celotnega bitja. Nadaljujem s kratkimi nasveti, kako se potopiti v čarobni svet meditacije, kako sploh začeti, katera tehnika je najbolj primerna in podobno. Poskušala bom odgovoriti na vprašanja, s katerimi se največkrat srečujem, ko me ljudje sprašujejo, kako. Na kakšen način. Ko se želijo udeležiti skupinskih meditacij, a jih skrbi, če bodo »znali« in kako bo vse to vplivalo nanje. Ljudem, ki se prvič udeležijo vodene meditacije, v prvi vrsti skrbi, kako se vklopiti med druge, ki to že dobro »obvladajo«. Kaj pa če se mi ne bo uspelo »odklopiti«? Kaj je sploh moja naloga v meditaciji?

Kot že rečeno, je najbolj pomembno dihanje. Drugi pomemben dejavnik je položaj našega telesa. Večina si še vedno predstavlja meditacijo izključno v lotusovem položaju, sedenje v »presti« ki je za nevešče vse prej kot udoben, če ga sploh zmorejo. Sama sem na začetku svoje prakse zagovarjala izključno sedenje z vzravnano hrbtenico, saj pokončna hrbtenica omogoča prehajanje kozmične energije iz Vesolja po naši hrbtenici navzdol. Hkrati pa energija Zemlje vstopa skozi našo korensko čakro navzgor in na ta način smo povezani tako z nebesi kot zemljo. Ampak kaj nam to zavedanje koristi, če nam ni udobno. Z neudobnim položajem si ravno tako ustvarjamo blokade v telesu, ki onemogočajo energiji prosto pot in rezultat je seveda to, da komaj čakamo, da se izvijemo iz tega krča, kar pa je popolno nasprotje tega, kar želimo doseči. V meditaciji naše zavedanje prehaja od zunanjega sveta navznoter, zato je udoben položaj telesa predpogoj, da prodremo v svoje globine. Na samem začetku je priporočljivo najti takšen položaj, ki nas sprosti v tej meri, da telesa praktično niti ne čutimo več. Ko se nam zdi, da lebdimo kot na oblačku, pa se lahko začnemo spuščati v svojo notranjost. Zatorej ni pomembno, ali bomo sedeli, ležali, imeli noge v lotusu, pomembno je, da smo najprej fizično sproščeni. Tako najprej preverimo, kateri je tisti položaj, v katerem se najlažje sprostimo. Če se odločimo za sedeče položaje, lahko izbiramo med položaji, ko sedimo na tleh ali na stolu. Če zmoremo, lahko noge zvijemo kolikor pač lahko, naj bo to lotuus, pol-lotus, lahko si podložimo kolena z blazinicami, če ne dosežejo tal. Trtica naj bi se mehko dotikala tal, hrbtenica zravnana, lahko pa si tudi trtico podložimo s kako blazinico, mehko podlogo, obstajajo celo posebne blazinice za meditacijo, majhne, okrogle, morda pručke, ki nam omogočajo, da čimbolj udobno sedimo na tleh, lahko pa tudi klečimo. Če sedimo na stolu je lažje imeti pokončno hrbtenico, spet pa si lahko podložimo stopala, ki so na tleh, nikoli pa nimamo prekrižanih nog. Roke so sproščene, dlani imamo lahko na kolenih ali v določenih mudrah, ko desna dlan počiva v levi v našem naročju. Lahko nežno stisnemo palec in kazalec, vse prste obeh rok, skratka kakor začutimo in nam je udobno.

Romana Kos: Mala šola meditacije, 2. del

Najmanj priporočljivo je morda res sedenje v fotelju ali na kavču, ker se naša meditacija hitro lahko sprevrže v globok spanec, bistvo meditacije pa je zavedanje. Tudi če ležimo na podlogi, nas seveda lahko hitro uspava, ampak z redno prakso se bomo s tem znali spoprijeti. Če se vendarle odločimo za ležeče položaje, smo lahko zgolj na podlogi, lahko si podložimo kolena in tilnik in se pokrijemo z odejo, da nas ne hladi. Ležimo na hrbtu, nikakor ne na boku ali trebuhu. Roke so ob telesu, morda ena na prsnem košu, druga na trebuhu, vsaj na začetku, ko začnemo spremljati svoj dih, kasneje jih vrnemo ob telo. Dlani so lahko obrnjene navzgor, kar pomeni, da sprejemamo energijo Kozomosa od zgoraj. Če nam bolj ustreza, da imamo obrnjene navzdol, pa morda potrebujemo večjo usmerjenost vase, navznoter, stik z Zemljo. Čez oči si lahko položimo očesno blazinico, ne toliko zaradi tega, da nas ne moti svetloba, kot zaradi večjega občutka varnosti, da se lažje »izklopimo« in zapremo svoj energetski prostor. Obstajajo blazinice, polnjene z lanenimi semeni, ki se lepo uležejo čez oči, z dodatkom eteričnih olj pa nas prijetno razvajajo kot aromaterapija. Lahko pa si pred začetkom na dlani kapnemo nekaj kapljic najljubšega eteričnega olja in si jih pritisnemo na obraz.

Za telo je poskrbljeno, pred vsem tem pa poskrbimo tudi za to, da nas nihče ne bo motil v času, ki smo ga namenili sami sebi. Pomembna je tudi priprava prostora, po potrebi prezračimo, poskrbimo za prijetno temperaturo, morda prižgemo dišeče svečke in si zavrtimo nežno meditacijsko glasbo, ki je je na spletu res ogromno. Glasba nam služi zgolj za ozadje, naj ne bo preglasna, najbolje instrumentalna, skratka takšna, ki nas sprošča. In sedaj smo pripravljeni, da začnemo.

O različnih tehnikah meditacije pa v naslednji številki. Medtem izkoristite čudovite poletne dni in ne pozabite, meditacija je tudi sprehod v vašem najljubšem okolju, morda ob morju, poslušanje šumenja morskih valov ali vetra, ujetega v krošnje dreves. Meditacija je vse, kjer ne obstaja drugega kot tihi šepet vaše duše.

Namaste,

Vaša Romy

www.avalonromy.com
www.MyChi.si
avalonromy@gmail.com
Tel: 00 386 41 636 648

Romy

Skupinske vadbe sprostitvene joge z Romy

Ne bomo delali stoje na glavi ali se trudili stlačiti nogo za vrat, ker Sprostitvena joga je nekaj povsem drugega. Vsebuje sicer tudi elemente klasične, vsem poznane joge, kjer lahko z našim telesom počnemo marsikaj, pa vendar je tako drugačna. Namenjena je prav vsem, tako starejšim, slabše ali težko gibljivim ljudem, ljudem z okvarami hrbtenice, avtoimunimi boleznimi, kot tudi širši, aktivni populaciji, ki se srečujejo z vsakdanjimi izzivi in stresom, težko najdejo čas zase, a si želijo svoje oaze miru, da se sprostijo, umirijo in dajo svojemu telesu največ, kar lahko.

Prvi obisk je brezplačen.
Vsak četrtek od 18.00 do 19.30 ure zvečer

 

Za več informacij in kontakt:
Romana Kos - Romy
041 636 648
avalonromy@gmail.com

Več si preberite: www.mychi.si/sprostitvena-joga