Romana Kos: Mala šola meditacije, 3. del

Romana Kos: Mala šola meditacije, 3. del
Romy

Spoznali smo že osnove meditacije, kot je dihanje in položaji telesa, v katerih najlažje najdemo svoj notranji mir. Nadaljujemo z spoznavanjem odzivov našega telesa, ko se vse v nas umiri. Ugotovili smo že, da so ravno naše misli tiste, ki v nas zbujajo takšne in drugačne občutke in odzive. Misel je tisto, s čemer se vse začne. Ko temu dodamo še čustva, ki nastanejo običajno kot posledica naših preteklih izkušenj, ne glede, ali smo jih izkusili na lastni koži ali povzeli iz okolice, se začne dogajati. Bodisi nas misel v kombinaciji s čustvi umiri, osreči, bodisi nas vrže iz tira. Meditacija pa je stanje, kjer »ugasnemo« svoje misli, jih transformiramo in s tem poskušamo doseči notranji mir, ko samo smo, v trenutku TUKAJ in ZDAJ, ko ni ne preteklosti, ne prihodnosti, ko ne razmišljamo o stvareh, ki so se že zgodile, niti kaj nas še čaka. Sliši se prelepo. In tudi je. Ko kdo vpraša, kakšen je ta občutek, mu je nemogoče opisati. Lahko ga samo doživiš. In veš. Trenutek, ko si sredi Ničesar in samo obstajaš. Ko nihče od tebe ničesar ne zahteva, ne pričakuje. Niti sam od sebe. In tudi to je ključ do popolne umiritve. Da ne želimo doseči tega stanja za vsako ceno. Ker ne bo prišlo. Podobno kot pri manifestaciji. A o tem v drugi zgodbi.

Že s tem, ko znamo umiriti svoj dih, ko pravilno dihamo, nam je naše telo neskončno hvaležno. S pravilnim dihanjem se umiri stres, uravna krvni pritisk, izboljša se naša koncentracija, postopoma izzveni vsakršna anksioznost in napetost, kar občutimo, kot bi telo lebdelo, brez vsakršnih pritiskov. Izboljša se spanje, v času meditacije pa telesu damo globlji počitek, kot če bi spali nepretrgoma več ur. Seveda meditacija ne nadomesti krepčilnega nočnega spanca, ko se telo obnavlja, zato pa zelo pripomore k vsem tem funkcijam. Lažje se soočamo z vsakodnevnimi izzivi, naši odzivi so veliko bolj umirjeni in učinkoviti.

Morda ste že seznanjeni s tem, da možgani v svojem delovanju oddajajo različne valovne dolžine, kot so alfa, beta, theta, delta, gama. Od teh frekvenc je tudi odvisno, kako se odzivamo oziroma obratno, s svojimi odzivi in delovanjem sproščamo različne frekvence možganskih valov.

Večino svojega budnega in aktivnega časa smo v stanju ustvarjanja Beta možganskih valov, katerih frekvenca je 12 – 30 Hz. Kar je nad 30 Hz je Gama valovanje in takrat smo običajno že v stanju stresa in nervoze, občutimo signale za nevarnost in mrzlično iščemo rešitev. Ko se umirimo, med počitkom in seveda večino oblik meditacije se naši možganski valovi umirijo na 8 – 12Hz. To je Alfa stanje. Nižje kot je valovanje, bolj smo umirjeni. Če izvajamo na primer vodeno meditacijo, kjer vseeno še umsko sodelujemo in sledimo vodstvu, je valovanje bližje 12 Hz, ko pa imamo samo zaprte oči in umirjeno dihamo, pa se valovi upočasnijo proti 8 Hz. Bolj kot prakticiramo Alfa stanje, bolj se izboljša naša intuicija, vizualizacija, celo naš spomin in dojemanje. S prakticiranjem pozornosti v Alfa stanju postanemo veliko bolj dojemljivi za svet okoli sebe, opazimo stvari, ki jih sicer ne bi. Niti ni potrebno, da imamo zaprte oči, lahko samo opazujemo recimo cvetoči travnik in zaznamo marsikaj, kar nam v hitrejšem ritmu velikokrat uide.

Romana Kos: Mala šola meditacije, 3. del

S pojavom tehnike Theta Healing smo postali pozorni na Theta valovanje, ki se nahaja med 4 Hz in 8 Hz. V tem stanju smo običajno tik preden zdrsnemo v spanje, velikokrat pa tudi v času naše budnosti, ko naše misli odplavajo nekam daleč, a se ne vpletamo v njihovo zgodbo. V tem stanju smo globoko povezani s svojim Višjim Jazom, vodniki, angeli, Izvorom in se prav zaradi našega nevpletanja lahko zgodijo hipne manifestacije. V tako globoki umirjenosti pa si lahko veliko boljše zapomnimo določene informacije, zato nam lahko pomaga pri učenju, ko si na primer nadenemo slušalke in se popolnoma umirimo ter samo dovolimo, da se informacije usidrajo v naš spomin.

Preostane še Delta stanje, ko frekvenca možganskih valov pade pod 4 Hz. To pa je že stanje globokega spanja, v katerem smo popolnoma odprti tako za regeneracijo telesa kot tudi za povezavo z vsemi nivoji nad nami.

Z meditacijo torej želimo doseči čim nižjo frekvenco možganskih valov, kar pa nam sčasoma uspe z redno vadbo, s čimer tudi veliko hitreje uspemo prehajati med različnimi stanji možganskih valovanj. Ko smo že pri možganih, pa naj omenim še vlogo leve in desne možganske polovice. Z redno meditacijo seveda dosežemo tudi boljše ravnovesje med polovicama. Načeloma ima vsakdo dominantno eno od dveh možganskih polovic, vpliv posamezne polovice pa se izmenjuje nekje med uro in pol do dve uri. Ko je aktivna leva polovica, prevladuje logika, analitični um, zbranost, lažje se učimo, sestankujemo, dominantna desna polovica pa pripada čustvom, intuiciji, domišljiji, telesni aktivnosti, sanjarjenju, umetniškemu izražanju, vizualizaciji. Z jogijskimi tehnikami kot so Pranajama, spoznamo svoje dihanje v tej meri, da lahko zaznamo, katera možganska polovica je v določenem trenutku aktivna in na to aktivnost tudi vplivamo, vsekakor pa nam je lažje razumeti, kdaj je na primer primeren čas za sestankovanje in kdaj za športne aktivnosti ali ustvarjanje.

Naj bo poletni čas čimbolj umirjen, z nižjimi frekvencami možganskih valov.

Namaste,

Vaša Romy

www.avalonromy.com
www.MyChi.si
avalonromy@gmail.com
Tel: 00 386 41 636 648

Romy

Skupinske vadbe sprostitvene joge z Romy

Ne bomo delali stoje na glavi ali se trudili stlačiti nogo za vrat, ker Sprostitvena joga je nekaj povsem drugega. Vsebuje sicer tudi elemente klasične, vsem poznane joge, kjer lahko z našim telesom počnemo marsikaj, pa vendar je tako drugačna. Namenjena je prav vsem, tako starejšim, slabše ali težko gibljivim ljudem, ljudem z okvarami hrbtenice, avtoimunimi boleznimi, kot tudi širši, aktivni populaciji, ki se srečujejo z vsakdanjimi izzivi in stresom, težko najdejo čas zase, a si želijo svoje oaze miru, da se sprostijo, umirijo in dajo svojemu telesu največ, kar lahko.

Prvi obisk je brezplačen.
Vsak torek od 7.00 do 8.00 ure zjutraj
Vsak četrtek od 18.00 do 19.30 ure zvečer

 

Za več informacij in kontakt:
Romana Kos - Romy
041 636 648
avalonromy@gmail.com

Več si preberite: www.mychi.si/sprostitvena-joga